Лайфхаки для подорожуючих за кордон

Лайфхаки для подорожуючих за кордон

Сезон відпусток у самому розпалі!  Українці масово рвонули на відпочинок – хтось у село до родичів, хтось на дачі, хтось – на курорти сонячних Одещини та Херсонщини, а хтось – й за кордон. Втім, як свідчить практика, в ажіотажі зборів в «далекі краї», наші туристи нехтують таким досить серйозним документом як страховий поліс для виїжджаючих за кордон, чим зрештою псують собі довгоочікувану відпустку. Часто оформлення полісу відкладають на останній момент, або й взагалі купують у першого зустрічного страховика, який поставив «намет на узбіччі» та вдало «відловлює» таких необачливих туристів. 



Тож, аби ваш відпочинок вдався на слову та залишив по собі виключно приємні спогади та позитивні емоції, при оформленні полісу варто відповісти собі на чотири простих запитання.

1. ВАШЕ ЗДОРОВ’Я – ЦЕ БІЛЬШЕ НІЖ ПРОСТО ПАПІРЕЦЬ ЧИ? Подеколи таке «зневажливе» ставлення до полісу страхування медичних витрат за кордоном обумовлене стереотипом, мовляв, це такий собі папірець, який ні для чого не потрібний, але за відсутності якого можливі неприємності при перетині кордону. Тому його можна оформити за принципом «аби було». Насправді це зовсім не так!

Адже, погодьтесь, яке б міцне здоров’я ви не мали, ризик травмування, в тому числі під час подорожі, є завжди. А якщо несподівано захворієте? За кордоном медицина – платна, й суми за лікування значно вищі, аніж в Україні. Наведемо простий приклад: якщо під час мандрівки горами Австрії, ви розірвете зв’язки, за необхідні медичні процедури, включаючи швидку допомогу, госпіталізацію, знімки, пов’язки тощо, доведеться викласти близько 1100 євро.

А ось перелам кінцівки в Угорщині «коштуватиме» вам 600 євро. Водночас консультація педіатра в Греції, наприклад, в разі підозри в дитини на звичайну ГРВІ, обійдеться в 110 євро. І це без лікування! Ви готові викласти такі суми за власну необачність? Тож що будете робити? Саме для таких випадків поліс – це ваша чарівна паличка, що допоможе в разі настання будь-яких негараздів в чужій країні. Отже, ставитися до нього варто серйозно! А це передбачає, в першу чергу, осмислений вибір страховика. Адже, на жаль, не рідкість ситуації, коли туристи, оформивши поліс «по дорозі», у незрозуміло якого страховика, зрештою в разі хвороби або травмування за кордоном просто залишаються наодинці зі своїми проблемами та вимушені з власної кишені оплачувати послуги закордонних ескулапів.

2. ЧИ ВАРТО ЕКОНОМИТИ НА ВЛАСНОМУ ЗДОРОВ’Ї? Оформляючи поліс, не намагайтесь заощадити «копійки», приховуючи від страховика, приміром, що їдете кататися на лижах чи плануєте якійсь інший «активний» відпочинок, що, звісно, вплине на вартість полісу. Повірте, ціна договору страхування, за нинішніми мірками, мізерна, водночас ваша «економія» може вам же вилізти боком, коли покривати певні витрати на мінімізацію «наслідків» екстремального відпочинку доведеться самостійно. Отже, не намагайтесь надурити страхову компанію – радше за все ви надурите насамперед себе.

Важливо! Якщо ви купуєте путівку через туристичну фірму, як правило, вартість полісу вже входить в ціну туру, але найчастіше такий поліс покриває лише мінімальний перелік ризиків. Тож, знову ж таки, якщо під час своїх мандрів ви плануєте займатися активними видами спорту або розважатися в стилі «екстрим», подбайте про те, щоб все це було враховано.

3. ТОЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЧИ З МІНІМАЛЬНИМ ЗАПАСОМ? Одна з найрозповсюдженіших помилок туристів, які купують поліс виїжджаючих за кордон, стосується терміну його дії. Часто-густо мандрівники вказують строк перебування за кордоном «день в день». Але ж випадки бувають різними: вирішили подовжити поїздку, не змогли вчасно добратися до аеропорту, затримали рейс… Тож краще апріорі вказати в полісі термін більший, ніж заплановано, аби бути впевненим в страховому захисті впродовж всієї поїздки.

4. ЧИ МАЄ СТРАХОВА КОМПАНІЯ ПАРТНЕРСЬКІ ЧИ ВЛАСНІ МЕДИЧНІ АСИСТАНСИ ЗА КОРДОНОМ? Важливо розуміти, хто саме буде надавати та організовувати медичну допомогу за кордоном в разі нещасного випадку. Перед придбанням полісу поцікавтеся в обраній страховій компанії, чи має вона закордоном партнерські чи власні асистанські служби, оскільки лише їх наявність може гарантувати оперативну та якісну медичну та іншу необхідну допомогу.

Якщо ж Ви вже за кордоном та потребуєте медичної допомоги, пригадаймо ПРАВИЛА РОБОТИ СТРАХОВОГО ЗАХИСТУ, які має знати кожен турист.

  1. Деякі недосвідчені туристи, потрапляючи в якусь неприємну ситуацію за кордоном, одразу губляться, не знаючи, до кого звернутися та що, власне, робити. Аби такого не сталося, нагадаймо: по-перше, не нервуйте – якщо ви все зробили правильно при оформленні полісу, хвилюватися немає про що. Адже ви – під захистом страховика, який бере на себе відповідальність за розв’язання ваших проблем. Отже, якщо з вами трапився нещасний випадок, одразу телефонуйте в страхову компанію (або асистуючу компанію в країні перебування) – необхідний вам номер телефону зазначений в полісі. Детально опишіть ситуацію, що склалася, вказавши номер полісу й місце свого перебування, та слідуйте рекомендаціям, які вам надасть співробітник контакт-центру. В залежності від складності ситуації, оператор може вас або спрямувати до лікарні, куди буде направлено відповідний лист від страховика з гарантією оплати, або самостійно викликати до вас лікаря чи швидку допомогу. 
  2. Якщо вас направлено до медичного закладу, переконайтеся, що в лікарні отримали лист від страховика (асистансу) з гарантією оплати, тобто вам не доведеться покривати медичні витрати з власного гаманця. Якщо ні – не полінуйтесь зателефонувати в страхову компанію, щоб з’ясувати причини неотримання медзакладом документу. 
  3. Обов’язково узгоджуйте всі свої дії зі страховиком чи асистансом – це є запорукою того, що згодом вас не очікуватимуть неприємні несподіванки на кшталт необхідності самостійної оплати послуг лікарів. Звичайно, трапляються ситуації, коли клієнт вимушений сам платити за якість медичні послуги чи ліки. Звісно, він впевнений, що страхова компанія згодом компенсує йому всі понесені витрати – але, пам’ятайте, лише за умови попереднього узгодження з нею всіх цих платежів за надані послуги та препарати! Тож, якщо ви вирішили заплатити за все самі та не повідомили про це страховика, «озброївшись» його згодою на такий порядок розрахунків, - потім не ображайтесь, адже ви самі позбавили себе права на виплату та зняли зі страховика всі зобов’язання! 
  4. Отже, якщо ви отримали «добро» від страховика на самостійну оплату послуг/ліків, після повернення додому у визначений полісом строк ви маєте звернутися в офіс страхової компанії, надавши наступні документи: 
  • страховий поліс;
  • виписки/довідки, направлення на аналізи та інші документи, видані за місцем надання допомоги, із зазначеними діагнозом, вашими особистими даними, датою звернення до лікаря, призначеною схемою лікування тощо;
  • рахунки на офіційних бланках лікарні із зазначенням наданих послуг;
  • рецепти та рахунки з аптеки.

Пам’ятайте: абсолютно всі документи мають містити печатки та підписи осіб, які їх видали!

Зазначте, що самовільна організація, отримання та оплати медичних послуг за кордоном, без попереднього погодження з асистансом Вашого страховика може стати причиною відмови страхового відшкодування понесених витрат.

До речі, вартість телефонних переговорів зі страховиком/асистансом, а також послуг таксі страхова компанія також компенсує – якщо ви, звичайно ж, документально підтвердите витрати на них.

Як бачите, правила – абсолютно прості та не потребують «надзусиль» від застрахованої особи. Однак дотримання цих правил є запорукою того, що ваш відпочинок залишить по собі лише приємні спогади Тож відпочивайте із задоволенням, а ми подбаємо про все інше!

Гарної відпустки!